اشپزی برای کودکان

پیتزای تخم مرغ برای کوچولوهای نابغه

1391/8/27 17:14
نویسنده : مامان مریم
2,496 بازدید
اشتراک گذاری

پیتزای تخم مرغ برای کوچولوهای نابغه

 

 

 

برای طعم بهتر غذا می‌توانید به ابتکار خود مواد یا چاشنی‌های گوناگونی به آن بیفزایید و آن را به شکل‌های مختلف تزئین کنید.

 

پیتزای تخم مرغ

 

 

مواد لازم:

پنیر چدار رنده شده                     یک سوم فنجان

زرده تخم مرغ                             1 عدد

خامه یا شیر                               1 قاشق چای خوری

خمیر پیتزای کوچک                    1 عدد

سبزیجات *                                برای تزئین

 

* نخود سبز کامل همراه با پوسته، دانه نخود سبز کنسرو شده یا پخته شده، هویج، زیتون سیاه، تره، پیازچه یا تره فرنگی 

 

روش تهیه:

* فر را روشن کنید و حرارت آن را تا آخرین حد بالا ببرید.پنیر و زرده تخم مرغ و خامه را با هم مخلوط کنید و با چاشنی‌های دلخواه خود، طعم آن را بنا به ذائقه فرزندتان تنظیم نمایید.

* خمیر پیتزا را کمی سرخ کنید. ترکیب پنیر را روی آن بریزید. طوری که کاملاً سطح آن را بپوشاند. سپس آن را داخل فر قرار دهید. دقت داشته باشید که به دلیل تخم مرغ، رنگ آن خیلی زود تیره می‌شود. بنابراین ظرف حاوی پیتزا را در دورترین فاصله از شعله‌ی فر قرار دهید طوری که فاصله آن‌ها حداقل 15 سانتیمتر باشد.

* بعد از حدود 1 الی 4 دقیقه که پنیر کاملاً ذوب و طلایی رنگ شد، پیتزا را از فر بیرون بیاورید. 

* حالا پیتزای شما آماده است تا به شکل یک خرگوش تزئین شود. از دانه های نخود سبز برای چشم‌ها و از نخود سبز کامل(همراه با پوسته) برای گوش‌های آن استفاده کنید. یک دانه زیتون سیاه (بدون هسته) برای بینی و چند تا تره برای سبیل و پیازچه برای دندان‌های آن، مناسب به نظر می‌رسد.

* البته در نظر داشته باشید که برای طعم بهتر غذا می‌توانید به ابتکار خود مواد یا چاشنی‌های گوناگونی به آن بیفزایید و آن را به شکل‌های مختلف تزئین کنید و یا می‌توانید برای بالا بردن خلاقیت کودکتان و ایجاد حس همیاری و همکاری، از او بخواهید خودش پیتزا را تزئین کند.

* قبل از اینکه پیتزا سرد شود، آن را سرو نمایید.

کوچولوی نابغه، نوش جان! 

منبع:تبیان
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

مامان ثنا سو گلی مامان و بابا
19 آذر 91 12:26
سلام خیلی ممنون از اینکه غذاهای متنوع را طرز پختشون را برامون میگذارید شرمنده می خواستم بدونم پنیر چدار و پنیر سفت همون پنیر های صبحانه می باشد.
لیلی
25 آذر 91 19:13
هووم . چه خوشمزه به نظر می آد مامان مریم. من هم وبلاگ بهداشتی دارم. سعی می کنم مقاله های مفید بگذارم. من لینکت کردم خیلی مفید بود مطالبت. اگه قابل دونستی لینکم کن به اسم نیک پاک . مرسی.
ناهید مامان فاطمه گلی ومحمدرضا
10 خرداد 92 10:30
سلام عزیزم ممنون از اینکه اطلاعات خوبی در اختیار ما قرار می دهید اشپزیها هم حرف ندارن یه سوال داشتم شنیدم میگن پنیر پیتزا چون مجددآپخته میشه سرطان زا هست این حرف صحت داره؟ ممنونم راستی با اجازه شمارو لینک کردم