اشپزی برای کودکان

سیب زمینی به شکل موش

1391/12/17 21:05
نویسنده : مامان مریم
4,484 بازدید
اشتراک گذاری

سیب زمینی به شکل موش

 

سیب زمینی به شکل موش


بشقاب کودک شما با استفاده از این دستور غذا، خیلی سریع خالی خواهد شد.
زمان تهیه: 15 دقیقه
زمان پخت: یک ساعت و پانزده دقیقه
موادلازم برای چهار نفر:
سیب زمینی متوسط: 2 عدد
روغن سبزی جات: کمی
کدو تنبل متوسط: مقداری
پنیر پارمسان رنده شده: 40 گرم
خردل: یک قاشق چای خوری
شیر: 2 قاشق چای خوری
پنیر چدار رنده شده: 100 گرم
برای تزئین:
گوجه گیلاسی: 4 عدد
تره: تعدادی
تربچه: 4 عدد
کشمش: 8 عدد
پیازچه: تعدادی
طرز تهیه:
فر را از قبل روی حرارت 190 درجه سانتی گراد تنظیم کنید
چند جای سیب زمینی ها را با چنگال سوراخ کرده و آن ها را در سینی فر بچینید و به مدت یک ساعت تا یک ساعت و ربع یا تا زمانی که آن ها را اگر کمی فشار دهیم نرم باشند درون فر قرار دهید. .
یک عدد کدو تنبل را از وسط به دو قسمت تقسیم کرده و با قاشق تخم های درون آن را خارج کرده و درون کدو را با مقداری کره چرب کنید و آن را به مدت 40 دقیقه یا تا زمانی که نرم شود درون فر قرار دهید. . وقتی سیب زمینی های پخته شده آنقدر خنک شده که بتوان آن ها را به راحتی در دست گرفت، سر آن ها را ببرید و با قاشق گوشت درون آن ها تا یک سانتی متر مانده به پوست، بیرون آورید. مراقب باشید به پوست سیب زمینی ها آسیبی نرسانید. . گوشت درون کدو حلوایی پخته شده را نیز با قاشق بیرون آورده و با گوشت سیب زمینی ها، خردل، پنیر پارمسان، شیر و کره مخلوط کرده و به صورت پوره درآورید و چاشنی لازم را به آن اضافه کنید. . مخلوط پوره را به درون پوست سیب زمینی ها برگردانده و روی آن ها پنیر پارمسان بریزید و درون فر قرار داده و دکمه گریل به مدت چند دقیقه روشن کنید تا پنیر طلایی رنگ شود. . از گوجه های گیلاسی برای بینی موش ها استفاده کنید (با استفاده از خلال دندان) و تره های کوتاه را برای سبیل موش ها در پشت گوجه ها به کار ببرید. . از تربچه های به نیم شده برای گوش ها و کشمش برای چشم ها و پیازچه برای دم های اشان استفاده کنید.

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

سعید
20 اسفند 91 17:49
دوست من سلام داریم به عید نزدیک میشم با گذاشتن کد دعای تحویل سال نو وبلاگ خودتو آماده ی سال جدید کن. برای این کار عبارت "کد دعای تحویل سال نو" توی گوگل (google) سرچ کن اولین نتیجه SMA-2010 موفق باشی
mahdi...ܓܨܓܓܨ
14 فروردین 92 7:31
سلام..خیلی خیلی ممنون لطف کردید منم شمارودرابتدای پیوندها لینک کردم اگه لوگوداشتیدمیتونستم بذارم به وبلاگم