اشپزی برای کودکان

طرز تهیه ویفر توت فرنگی یخی

1391/12/17 21:13
نویسنده : مامان مریم
2,946 بازدید
اشتراک گذاری

طرز تهیه ویفر توت فرنگی یخی

 

طرز تهیه ویفر توت فرنگی یخی

مواد لازم:
ژلاتین= 3 ورق (6 گرم)
توت فرنگی (پوره شده) = 200 گرم
شکر = پیمانه (75 گرم)
ماست توت فرنگی= پیمانه (50 گرم)
بستنی وانیلی (نرم شده)= نیم لیتر
توت فرنگی (نگینی خردشده)=100 گرم
بیسکوئیت یا نان ویفر بستنی =به تعداد لازم
طرز تهیه:
ورق های ژلاتین را در مقداری آب سرد خیس کنید و دو تا سه دقیقه بماند تا نرم شود. در این فاصله توت فرنگی پوره شده و شکر را روی حرارت قرار داده هم بزنید تا شکر حل شود، بلافاصله از روی حرارت بردارید و ورق های ژلاتین نرم شده را به آن اضافه کنید، هم زده تا ژلاتین نیز حل شود. پس از سرد شدن، ماست توت فرنگی، بستنی نرم شده و توت فرنگی را اضافه و مخلوط کنید و در یک قالب مستطیل کم عمق که کف و دیواره های آن را محافظ پلاستیکی کشیده اید بریزید و به مدت هفت الی هشت ساعت در فریزر بگذارید تا بسته شود. پس از بسته شدن مخلوط، آن را روی یک سطح برگردانید و محافظ را از روی آن جدا کنید و یک ویفر را به عنوان الگو روی آن قرار دهید و برش بزنید. هر تکه از مخلوط یخ زده را بین دو ویفر قرار دهید و سرو کنید.

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

mahdi...........
24 اسفند 91 16:20
سلام برشماوبلاگ نویس عزیز وبلاگ بسیارخوب وزیبایی دارین...به منم سربزنید درصورت امکان مارالینک کرده یه خواهش هم ازشمادرام :چون بازدیدشمازیاداست میخواهم ازوبلاگ ما بقیه هم استفاده کنند لطف کنید لوگوی وبلاگ ماراهم بگذاریدبه وبلاگتان خیلی خوشحال میشوم کدلوگوی مادر سمت راست وبلاگ بالای آمارگیرهست کپی کنیدوبه وبلاگتان بگذارید این یک خواهش بود ودراین ثواب بزرگ سهیم باشیدوبااین کارخدمتی برای امام زمان انجام بدید منتظرجواب شماهستم بازهم تشکرویژه دارم ازشما
mahdi...ܓܨܓܓܨ
5 فروردین 92 0:38
سلام...وبلاگ خوبی داری...من سرمیزنم وبلاگت وخوشحال میشم شماهم سربزنیدبه وبلاگم شهادت حضرت زهرا روتسلیت عرض میکنم ازشمایه خواهشی داشتم:اینکه وبلاگ منولینک کرده ولوگوی وبلاگ منوبذارین به وبلاگتون خیلی لطف میکنیدتابقیه هم ازوبلاگ مااستفاده کنن....ممنون ومنتظرجوابتونم لوگوی وبلاگ من سمت راست وبلاگ هست خیلی خیلی ممنون...آدرس وبلاگ:http://peirovanemahdi.ir/ راستی من درنی نی وبلاگ هم وبلاگ دارم خواستی سربزن آدرسش:http://farzandenik.niniweblog.com/
زهرا مامان ایلیا (شیرین تر از عسل )
22 تیر 92 4:14
سلام عزیزم لطفا تو مسابقه نی نی وبلاگ کمکم کنید تا بتونم رای بیارم بی زحمت یه سر به وبلاگ شیرین تر از عسلم بزنید و با دیدن عکس کد 199رو به شماره پیامک 20008080200 ارسال کنید اگه براتون امکان داره با چند تا سیم کارت بفرستید یه دنیا ممنونم امیدوارم بتونم جبران کنم راستی فقط به یه نی نی میتونید رای بدید بعد از این که رای دادید به من خبر بدید تا بدونم کدوم یکی از دوستای مهربونم کمکم کردن و تعداد رای ها رو هم داشته باشم یه دنیا سپاس