به اندازه ۱.۵ پیمانه ( ۳۵۰ میلی لیتر ) تهیه می شود .
مواد لازم :
شلیل یل هلو ۱ عدد
گلابی رسیده ۱ عدد
تمشک یا توت فرنگی فریز شده یا به صورت تازه ۲۵ گرم

طرز تهیه

1- شلیل یا هلو را از وسط نصف کنید ، هستۀ آن را در آورید . سپس پوست آن را بگیرید و خرد کنید . سیب و گلابی را نیز پوست گرفته ، هسته های آن ها را جدا کنید و به چهار قسمت کرده ، به صورت ورقه های نازک در آورید .
2- تمشک یا توت فرنگی ها را تمیز کرده ، دم آن هارا بگیرید و همۀ این میوه ها را همراه با یک قاشق غذا خوری آب داخل قابلمه بریزید ، بگذارید به مدت 10 دقیقه با حرارت ملایم بجوشد تا میوه ها کاملاً نرم شوند .
3- این مخلوط را با فشار ، از یک الک رد کنید . دانه های ریز تمشک یا توت فرنگی را نیز از آن ها جدا کنید .
4- با قاشق ، مقدار کمی از این پوره را در ظرف مخصوص کودک بریزید . پیش از این که آن را به کودک بدهید . دمای آن را امتحان کنید . اگر لازم است بگذارید تا سرد شود
5- باقی ماندۀ پوره را بسته بندی کرده ، هر چه سریعتر داخل یخچال قرار دهید . ظرف مدت 24 ساعت آن را مصرف کنید .
* می تواند آن را داخل فریزر هم نگه داری نمایید .
نکته
چون معمولاً کودکان هر بار مقدار کمی از این پوره را می خورند ، از این رو بهتر است یخ این پورۀ فریز شده را در یک ظرف ضد عفونی شده آب کنید و باقی ماندۀ آن را در کیسه های پلاستیکی بریزید و داخل فریزر بگذارید .
طرز تهیه به روشی دیگر (همراه با هلو و طالبی)
برای تهیه 4/3 پیمانه ، یک عد هلوی رسیده و 4/1 یک طالبی تهیه کنید . هلو را پوست گرفته ، به دو قسمت تقسیم کنید . تخمه های طالبی را نیز در آورده و پوست طالبی را بگیرید و آن را خرد کنید . این میوه ها را به صورت پوره در آورید تا کاملاً نرم و روان شوند . مقدار کمی از آن را در ظرفی بریزید و سپس به کودک بدهید .