اشپزی برای کودکان

فصل دوم هشت ماهگی

1389/12/4 12:55
نویسنده : مامان مریم
12,312 بازدید
اشتراک گذاری
هشت ماهگی

تخم مرغ همیشگی:

مهم ترین تحول غذایی کودک در ۸ ماهگی این است که زرده تخم مرغ در پایان ان به غذای کودک اضافه میشود و حالا حالا ها یکی از مهم ترین وعده های او خواهد بود.زرده را باید کاملا پخته به کودک داد.کم کم میتوانید  قوام سوپ او را نیز  بیشتر کرده  و به جای میکس کردن ان را با قاشق له کنید.

چه چیز بدهیم بخورد:
 
به جز همان چیز های قبلی  زرده تخم مرغ  را نیز به وعده غذایی او اضافه کنید.میتوانید ان را همراه فرنی یا یک روز در میان بدهید.به جز زرده تخم مرغ ..از این پس میتوانید  جگر-پنیر پاستوریزه کم نمک- خرما- ماست-میوه و ابمیوه را هم به برنامه غذایی او اضافه کنید. ماست را همراه سوپ یا پوره به او بدهید. اب میوه خانگی را هم در حد ۳۰ سی سی عصر ها به او بدهید.میوه هایی مثل..سیب- گلابی- هلو - انبه-طالبی-الو-هندوانه-و موز رسیده به صورت له شده برای کودک مناسبند.مرکبات را نباید تا پیش از ۱۰ ماهگی به کودک داد. 

چقدر باید بخورد

زرده تخم مرغ ا از یک نخود شروع کنید. با کمی شیر یا کره نرم کنید و به او بدهید. در طول یک هفته هر روز کمی به ان اضافه کنید تا در انتهای  هفته یک زرده کامل را بخورد. پس از ان یک روز در میان یک زرده تخم مرغ به او بدهید.یا یک نصفه......اگر کودک زرده را دوست ندارد.به ان جند قطره اب لیمو یا کمی ماست اضافه کنید.اگر باز هم نخورد زرده را در سوپ یا پوره اش رنده کنید.

      

هشت ماهگی غذا های انگشتی

معمولا از اواخر ۸ ماهگی میتوا ن کودک را با غذاهای انگشتی اشنا کرد.غذا های انگشتی غذا هایی هستند که کودک میتواند با انگشت هایش ان را بردارد.و بخورد.او برای اینکار نیاز به دندان ندارد بلکه با لثه هایش ان را میکند.کودک با این نوع غذا خوردن  احساس استقلال بیشتری میکند و به غذا خوردن هم علاقمند میشود.

نشانه های امادگی کودک

چیزها را با دست بر میدارد و میگیرد.

 چیزی را از دستی به دست دیگر میدهد.

همه چیز را به دهانش میگذارد.

************یادتان باشد که قرار است این بازی برای بچه باشد پس خیلی نگران تمییز ماندن دست ..صورت... میز...صندلی..فرش... خانه..و خودتان نباشید یک زیر انداز بزرک پهن کنید.

بهترین غذاهای انگشتی

تکه های پنیر کم نمک و نرم.
تکه های کوچک هویج و سیب زمینی پخته
کرفس-نخود فرنگی- عدس پخته و له شده
میوه های رسیده له شده مثل سیب-گلابی- مور و هلو
پاستای خوب پخته و له شده
میتواید برای نرم کردنشون از کره-خامه---ماست استفاده   کنید.

نکته..........در تمام این مراحل در کنار کودکتان حظور داشته باشید.
                                                                                             ادامه دارد.
 جديدترين خدمات وبلاگ نويسان  ..منبع كامل عكسهاي كارتوني و زیبا ساز وبلاگ .. ܓܨஜミ★ミ گالری عکس قلب شیشه ایミ★ミஜܓܨ   http://ghalbe6ei.blogfa.com/
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

نانی
12 بهمن 89 21:11
ممنون از پیام تبریکتون
الی مامان نیکا
13 بهمن 89 12:10
مریم جون خیلی کار خوبی کردی این وبو راه انداختی ... خیلی مفید بود برای بچه های یکسال به بالا هم مطلب بذار .. مرسی عزیزم
آذر
13 بهمن 89 13:56
عالي وبلاگت ببوس وروجكاتو