اشپزی برای کودکان

بی اشتهایی در کودک

1389/12/4 12:54
نویسنده : مامان مریم
2,234 بازدید
اشتراک گذاری

سلام به دوستان عزیزم.ممنون از نظرات پر مهر و محبتتون.

سودابه جان اشتهای کودک بر اساس نیاز او به انرژی  .و دوره رشد او تغییر میکند.در صورتی که علایم دیگی وجود نداشته باشه و رشد کودک  در محدوده طبیعی مربوط به سن او قرار داشته باشد نباید در مورد بی اشتهایی موقت کودک نگران شد.

عوامل چندی وجود دارد که ممکن است موجب بی اشتهایی موقت شوند مثلا ممکن کودک شما بین وعده های غذایی چیزهایی میخورد یا کمتر از حد معمول ورزش میکند که منجر به کاهش نیاز به انرزی میشود .در صورتی که کودک از جنبه های دیگر سالم به نظر برسد دلیلی برای نگرانی وجود ندارد.


   

تحریک اشتهای کودک:                               

      

کودکی که از غذا خوردن اکراه دارد یا اشتهای خود را از دست داده است ممکن است نیاز به مقداری تشویق داشته  باشد.   

**اگر بی اشتهایی دز اثر بیماری است کودک را مجبور به خوردن نکنید .کودک بیمار ممکن است فقط مایعات بخواهد.بستنی و ماست درد گلو را التیام میبخشد و تا حددی مواد غذایی مورد نیاز بدن را تامین میکند. 

**اگر کودک خیلی خردسال است میتوانید با درست کردن غذاش به شکل قطار یا ادمک یا قطار بازی  با غذا  غذا خوردن را برای او مفرح کنید.

**انتظار نداشته باشید که کودک به همان اندازه شما در هر  وعده غذا بخورد.پنج یا شش وعده غذا با حجم کمتر ممکن است برای دستگاه گوارش بلوغ نیافته کودک و سوخت و ساز فعال بدن او مناسب تر باشد.
 

**سعی کنید کودک از هر گروه غذاها به مقدار مناسب بخورد.غذاهای هله هوله را لازم نیست حذف کنید مشروط به اینکه به طور منظم و همیشه مصرف نشود.

**کودکانی را که در مورد غذا بهانه گیر هستند ممکن است با ارایه مقادیر  کمی از چندین نوع غذای متنوع بتوانید تشویق به غذا خوردن کنید.



 








 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (3)

مامان امیرعلی
17 بهمن 89 18:23
مربم جون وبلاگت خیلی خوبه. منم یه وبلاگ آشپزی دارم که از وقتی باردار شدم تقریباً هیچ پست جدیدی توش نزاشتم. امیداورم بتونم از مطالب شما در5 ماه آینده استفاده کنم.
سودابه
17 بهمن 89 20:12
خیلی از لطفت ممنونم . بسیار عالی بود و ممنون که به فکر ما هم بودی.
خرمی
27 فروردین 90 14:18
باسلام خدمت شما دوست گرامی
مطالب بسیار آموزنده ای گذاشتید
از توجه شما به سلامت کودکان تقدیر و تشکر می شود
بابای علیرضا


تشکر