کرپ یا دست پیچ : (١سالگی به بعد)
مواد لازم:
شیر: 1 و پیمانه
آرد الک شده: 1 پیمانه
تخم مرغ زده شده: 2 عدد
روغن مایع: 2 قاشق
نمک، شکر و یا فلفل سفید
طرز تهیه:
تخم مرغها را داخل ظرف میشکنیم و باهمزدن آرام و دوانی طوری به هم میزینم که تا حدی با هم مخلوط شوند. شیر سرد را در یک مرحله اضافه میکنیم. تا حدی که با هم مخلوط شوند، کمی نمک (نوک سر قاشق) اضافه میکنیم. روغن و را هم اضافه میکنیم و بهم میزنیم در مرحله آخر آرد را در دو مرحله اضافه میکنیم. با قلم مو روغن مایع را در ته ماهیتابه کوچک دسته دار (من از شیر داغ کن فلزیم استفاده کردم)را چرب میکنیم، روغن مایع زیاد نباشد که حالت سرخ کرده به خود بگیرد. بعد از اینکه کمی حرارت دید، مایع حاصله را با قاشق یا ملاقِ? کوچک اضافه کرده و طوری میچرخانیم که تمام سطح ظرف را بگیرد. کمی که گدشت (چیزی حدود یک دقیقه)، میبینم که مایع حاصله میتواند جدا شود . از حرارت دور میکنیم، جدایش میکنیم (با کمک یک چنگال یا دو چنگال و یا حتی دست! برش میداریم( و دوباره یک ملاقه یا قاشق دیگر و ..الی آخر.
ممکن است که یکی دو کرب اولیه درست و گرد نباشد و خوب در نیاید ولی نگران نباشید ، بعد از چند مورد دستتان می آید که چه کار کنید.
کرپهای حاصله را میتوان به صور مختلف استفاده کرد: میتوان ترکیبی از مایع ماکارونی پخته شده (بسته به سلایق مختلف) را روی این ریخت، پیچید و داخل ظرف فر گذاشت و شعله گریل را روشن کرد و روی اینها را با شعله گریل طلایی کرد (میشود حتی قبل از قرار دادن در فر، با زعفران و یا زرده تخم مرغ، رنگ طلایی به دست پیچها داد)، میتوان مربا ی مورد علاقه بچه ها را در آن گذاشت و پیچید و یا سبزیجات پخته شده همراه با سس مورد علاقه بچه ها یا هرچیزدیگری بسته به سلیقه.
به دلیل استفاده از تخم مرغ در تهیه کرپ برای کودکان زیر یکسال این غذا توصیه نمیشود. ولی استفاده از تخم مرغ و شیر در تهیه این غذا یکی از مزایای این غذا هم هست. مواد داخل هر دست پیچ یا کرپ هم بسته به نوعش حاوی خواص فراوانی میتوانند باشند.