اشپزی برای کودکان

علت بي ميلي كودكان به غذاهاي خانگي

1389/12/20 10:55
نویسنده : مامان مریم
1,801 بازدید
اشتراک گذاری
در سالهاي اخير و با توجه به افزايش تنوع غذاها از لحاظ رنگ و مزه و شكل به خصوص در بيرون از خانه و در رستورانها شاهد كاهش علاقه به غذاهاي خانگي در ميان افراد به وي‍ژه در ميان كودكان هستيم.

دكتر كيمياگر متخصص تغذيه در مصاحبه با باشگاه خبرنگاران با توجه به اهميت تغذيه در دوران كودكي يكي از نشانه هاي اين امر را تكرارپذيري و مداومت اين مسئله اعلام كرد.

وي افزود: اگر اين مورد به صورت طولاني مدت و با كاهش وزن كودكان ادامه يابد نگران كننده خواهد بود و مادران مي بايست با صبر و حوصله اين قضيه را برطرف سازند.

 Dessert Land
به گفته كيمياگر يكي از علل اين امر علاقه كودكان به غذاهايي ، مانند پيتزا و ساندويج است كه با دست خورده مي شود و نيازي به قاشق و چنگال ندارد.
حال با توجه به مواد موجود در اين نوع غذاها از جمله سوسيس و كالباس كه مصرف بيش از حد آنها براي كودكان مضر است ،مادران مي توانند همين غذاها را در خانه و در شرايط مناسب تري طبخ كنند .
اين متخصص تغذيه از ديگر عوامل را حق انتخاب و اثبات شخصيت كودك عنوان كرد به طوري كه مايل هستند خود غذاهايي را كه مي خواهند بخورند انتخاب كنند و حتي گاهي ميل دارند كه در جمع دوستان خود غذا بخورند. در اين ميان مادران مي توانند اين شرايط را در خانه براي كودك فراهم كنند و به آنها حق انتخاب دهند.
تمام اين مسائل باعث آزادي و اثبات شخصيت كودك مي شود و علاقه وي به غذاهايي كه مادر تهيه مي كند بيشتر مي شود.
كيمياگر راهكار موثر در اين زمينه را تنها صبر و حوصله مادران و ايجاد شرايط و حتي لوازم مناسب با سليقه كودك مي داند./

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)