اشپزی برای کودکان

یبوست

1389/12/4 12:53
نویسنده : مامان مریم
2,448 بازدید
اشتراک گذاری

سلام مامان صبا جون.نمیدونم کوچمولوت چند وقتشه ولی این شاید کمکت کنه.

یبوست:

از ۱ تا ۲ سالگی تغییرات در رزیم غذایی کودک (مثلا از شیر خشک یا شیر مادر  به شیر گاو) که به نظر من بهتر شیر گاو ندی و غذاشو با شیر خشک درست کنی.............ممکن است موجب یبوست شود.یبوست در کودکان  سنین بالاتر در اثر کافی نبودن مایعات یا الیاف در رزیم غذایی ایجاد شود.

معمولا با دادن مایعات فراوان و اگر کودک ۶ ماهه یا بزرگتر باشد تامین الیاف    (فیبر) در رزیم غذایی میتوان از یبوست پیشگیری کرد. غلات و نان کامل-سبزیجات- و میوه منابع خوبی برای الیاف هستند.اگر کودک مبتلا به یبوست باشد تباید بیش از نیم لیتر شیر در روز به کودک بدهید.زیرا شیر مشکل یبوست را افزایش میدهد.انجیر خشکم خوبه برای درمان یبوست.

اگر یبوستش همراه با درد هنگام اجابت مزاج باشه  اقدامات خانگی اش اینه..........مقدار مایعات به جز شیر ........میوه جات و دیگر غذاهای غنی از الیاف مانند غلات کامل و نان کامل را در رزیم غذایی کودکتان  افزایش دهید.و هرگز نباید مواد و داروهای مسهل به کودک بدهید مگر اینکه پزشک دستور به و اگه یبوستش ۴ روز یا  یک هفته طول کشید ببریدش پیش پزشک ببرید.

در هرصورت مایعات زیاد بده.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

مامان ساغر کوچولو
15 آذر 91 15:19
سلام دختر یک ساله من هم یبوست داره باتجویز پزشک روزی 6 سی سی شربت لاکتولوز همراه اب بهش میدم مشکلش حل میشه دکترش گفت شربت لاکتولوز بی ضرره دوست داشتید شما هم امتحان کنید موفق باشید