اشپزی برای کودکان

براي جلوگيري از يبوست حتما بخوريد

1389/12/20 10:59
نویسنده : مامان مریم
2,461 بازدید
اشتراک گذاری

براي جلوگيري از يبوست حتما بخوريد

آنتي اکسيدان موجود در خشکبار گشوده شدن شريان‌هاي قلب و مغز را سبب شده و از طرف ديگر به كنترل عملكرد كبد و در نتيجه كنترل و كاهش چربي خون كمك مي‌كند.

سلامت نیوز: يک فوق تخصص تغذيه گفت: براي تامين نيازهاي آنتي اکسيداني بدن مي توان از منابع غذايي موسوم به خشکبار استفاده کرد.

دکتر کيومرث دانشور در گفت‌وگو با (ايسنا) گفت: خشکبار سرشار از مواد آنتي اکسيداني است. خشکبارهاي نارنجي از جمله برگه آلو، انجير، توت خشك و ... حجم بيشتري از اين مواد را در خود جاي مي‌دهند.

به گفته اين فوق تخصص تغذيه، آنتي اکسيدان موجود در خشکبار گشوده شدن شريان‌هاي قلب و مغز را سبب شده و از طرف ديگر به كنترل عملكرد كبد و در نتيجه كنترل و كاهش چربي خون كمك مي‌كند.

وي گفت: افراد خردسال و يا سالخورده که قادر به مصرف مواد غذايي حاوي فيبر بالا نيستند مي‌توانند از خشکبار به عنوان منبعي غذايي استفاده کنند. اين مواد غذايي از خواص فيبري برخوردار بوده و در جلوگيري از بروز يبوست موثرند.
chtistmas 
divider

دانشور در پايان فيبرها را به دو دسته تقسيم كرد و گفت: آن دسته از فيبرها که به فيبرهاي مکانيکي معروفند در غذاهايي وجود دارند که هضم آنها براي خردسالان و افراد سالخورده مشكل‌تر است.
اما گروهي ديگر از فيبرها که ژله‌اي بوده و به صورتي فراوان در خشکبار يافت مي‌شوند را مي‌توان در تمام سنين جايگزين فيبرهاي مکانيکي کرد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (1)

لالایی
20 اسفند 89 13:27
سلام مامان مریم خیلی وبلاگ خوبی داری عزیزم با اجازت لینکت می کنم